Monday, October 24, 2011

,,ვისწავლოთ რესურსების დაზოგვა"

      პროექტის სახელი: ,,ვისწავლოთ რესურსების დაზოგვა“
პროექტის მოკლე აღწერა: ენერგეტიკული რესურსების ეფექტურ გამოყენებას განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება დღეს, მით უფრო მწვავედ მდგარი გლობალური დათბობის პრობლემის ფონზე. კარგი იქნება ენერგოეფექტურობის სწორი ჩვევების ჩამოყალიბება ბავშვობიდან მოხდეს და არა მხოლოდ თეორიული სწავლებით, არამედ, პრაქტიკული ქმედებების დაგეგმით და, შემდგომ, მისი განხორციელებით. ლაპარაკია შეშის, როგორც ენერგეტიკული რესურსის, დაზოგვის ბავშვების მიერ შემოთავაზებულ გზებზე.
     პროექტის სრული აღწერა: პროექტის მიზანი: ა)შესწავლილ იქნეს შეშის მოხმარების ეკოლოგიური, ეკონომიკური და ენერგოეფექტური არსებული ღონისძიებების არსებული რეალური სურათი ჩვენი სოფლის მაგალითზე; ბ)შემუშავდეს შეშის დაზოგვის და შესაბამისად ტყის გადარჩენის რეალური გზები; გ) დაიგეგმოს და ჩატარდეს მოსწავლეთა მხრიდან შემოთავაზებული აქტივობები (ეს ხელს შეუწყობს ჯანსაღი ცხოვრების წესის და ჩვევების დამკვიდრებას უმცროსი ასაკიდანვე).
      მონაწილეთა ასაკი/კლასები: 11-12-13 წელი/ VII კლასი.
      ვადები/ხანგრძლივობა: 2011 წ. ნოემბერი - 2012 წ.მარტი.
      პროექტის შესაძლო აქტივობები: - მოსახლეობის მიერ ენერგიის წყაროების და მოხმარების კულტურის დონის შესწავლა, შეშის ღუმელების სახეობების და მათი ენერგოეფექტურობის შესწავლა და შედარება, ენერგოეფექტური ღუმელების მნიშვნელობის გამოკვეთა, სააგიტაციო ღონისძიებათა დაგეგმვა და ჩატარება; მოსწავლეები საკუთარ ოჯახებში ითვლიან ერთ დღეში დამწვარი შეშის ხარჯს, ღუმელის ტიპს, შედეგებს უდარებენ ერთმანეთის მონაცემებს, აკეთებენ შესაბამის დასკვნებს. - ეძებენ შეშის ღუმელებში გამოსაყენებელ ალტერნატიულ საწვავ საშუალებებს და საინტერესოდ, სქემის საშუალებით წარმოადგენენ . გვთავაზობენ ოჯახებში ნაგვის დახარისხების წინადადებას და გვირჩევენ დავწვათ ღუმელში, რაც დაიწვება. კვამლის უარყოფითი მოქმედების შემცირებას კი იმით ხსნიან, რომ საკვამური მილებით იგი შედარებით მაღლა ადის, ვიდრე ეზოში დაწვისას და ცილდება სასუნთქ არეს; ეს ერთი მხრივ შეამცირებს შეშის ხარჯს და, მეორეს მხრივ, თავიდან აგვაცილებს გარემოს დაბინძურებას. - შექმნიან პროექტის განხორციელებისას გადაღებული სურათების სლაიდშოუს და საპრეზენტაციო მასალას პროექტის წარდგენისთვის ფართო აუდიტორიის წინაშე.
      სარგებელი სხვებისთვის: პროექტი დააფიქრებს სხვესაც ( მათ შორის უფროსი ასაკის ადამიანებს) ენერგოეფექტურობის და ბუნების დაცვის საკითხებზე.
      სამუშაო ენა: ქართული.
      საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ცოდნასა და უნარებს სხვადასხვა საგანში: -ბუნებისმცოდნეობაში ( ბუნების კვლევის, მასთან ჯანსაღი დამოკიდებულების და ბუნებაზე ზრუნვის უნარის განვითარებას. დაკვირვებისა და ანალიზის უნარის ჩამოყალიბებას, კვლევის უნარ-ჩვევებს). - ქართულ ენასა და ლიტერატურაში: შეიძენენ ინტერვიუს აღების, მოსახლეობის გამოკითხვის უნარებს, გაიუმჯობესებენ წერის და საპრეზენტაციო ჩვევებს. -საინფომაციო ტექნოლოგიების გამოყენებაში: ისწავლიან ინტერნეტში სპეციალური მასალის მოძიებას და დახარიხებას, პროექტის წარდგენისთვის ფართო აუდითორიის წინაშე ისწავლიან საპრეზენტაციო მასალის და სლაიდშოუს მომზადებას. - მოსწავლები სწავლობენ რა საკუთარი საცხოვრებელი გარემოს ბუნებრივ პირობებს, შეუძლიათ მსჯელობა, თუ რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს ადამიანის გაუაზრებელმა მოქმედებამ, როგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო, -ეს კი არის ძირითადი მოთხოვნა, განსაზღვრული ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებით.

No comments:

Post a Comment